2009年4月18日 星期六

家長學堂 ~ 幼兒情緒管理

今日星期六嬰園又舉辦家長學堂啦,今次既題目係幼兒情緒管理~~


呢個題目非常吸引,園長話今次有成六十幾個家長報名參加呢...不過最後好似黎左四十個左右...我當然捉埋吳爸爸一齊去啦,但係好似之前一樣,佢都係釣魚既時間多~~


今次無片睇,因為園長話搵左成個星期都搵唔岩,通常都係講年齡大d既小朋友,好似讀嬰園既幼兒就無合適既....所以唯有齋talk...園長用佢三十年既教育幼兒經驗同我地分享,佢話當幼兒開始識講野時,表達能力強左,家長掌握幼兒既情緒就容易好多...但係當係嬰兒時期未能通過語言表達,我地做家長既都只能靠估,所以真係要細心觀察呀~


今堂既內容真係好難好有系統咁寫出黎,所以都係列點形式將重點同大家分享下:


- 1歲前係BB建立對人信任既重要階段,所以唔好任由BB喊到死都唔理,太長時間由得BB喊會令佢覺得無人關心,建立唔到信任影響日後長大既心理


- 1歲至2歲係BB自主人格既形成階段,家長教養方法直接影響BB性格形成~由於已經懂得步行等等,所以BB好有主見,變得唔聽人講野....園長話係安全情況下,家長應該俾BB自行體驗,唔好咩都唔俾佢做....園長話有個case,媽媽對女女管教好嚴,成日就話佢做錯,令個女無晒自信,搞到個女唔敢出街,一出街就喊到拆天,唔鐘意陌生人,總之係媽媽眼中就係成日喊,好扭計,覺得個女好有問題....不過園長話其實係個媽媽教養有問題先真,最後要花好長時間先可以幫佢女女建立番自信~


- 情緒係因外界既刺激而引起既心理反應


- 情緒沒有對與錯之分,唔應該抑壓,係要俾佢發洩出黎...但係行為表現就要糾正,例如唔可以傷害他人,所以發脾氣唔可以打人~


- 父母要先處理好自己既情緒,以身作則,要建立良好既家庭環境...如果屋企成日吵吵鬧鬧,小朋友情緒自己唔會好~


- 要了解情緒出現既背後原因,如能說出幼兒的心理感受,他們會覺得你能了解他,有人明白自己,情緒自然得到解脫~


總之,唔好見到幼兒喊,發脾氣就鬧佢唔乖,扭計....要接納佢既情緒發洩,不過要因應其表達方式加以教導,要用健康既方法去紓發出黎~~~


之後當然又係家長發問環節啦,今日真係好勇躍...連我都有問園長,因為我覺得Abby好似太cool(無咩情緒好似又唔係太好咁)....不過園長話abby仲細,唔使太擔心,再俾多d時間觀察喎~


最後我想提下其中一個case study,有個爸爸話佢會俾恐佈片小朋友睇,只要唔話佢知係驚既就唔會令佢覺得驚(因為幼兒係無驚呢個概念),教佢呢d係假既唔使驚就得...而佢老婆就反對,話唔應該俾小朋友睇...於是園長就問大家支持邊個...我就支持媽媽勒,不過原來大部份家長都支持爸爸....而園長既立場就支持媽媽既(當然佢無話爸爸既方法係錯),但係佢覺得恐怖片始終會營做出驚嚇效果,適宜當小朋友較大時懂得分辨現實與虛假既時候先俾小朋友睇~~


我都覺得自己寫得好似好混亂咁,不過唔緊要,大家可以睇下面呢d關於幼兒情緒既文章,詳細而有系統好多,大家有時間不妨參考下~


參考資料:


學步期幼兒情緒發展


http://www.hkedcity.net/article/parentart_child1/031112-042/index.phtml?print=1


學前期的幼兒情緒教育


https://www.hkedcity.net/article/parent_infant_edu/080408-001/index.phtml


*************************************************************


溫馨提示:


吳家吾居正進行私有化工程,不過只限有樣貌或私人資料既網誌....基本上吳媽育兒(當然有樣既另計)唔會受影響(即係無add你都可以睇既)....不過如果想睇埋我其他網誌就留言俾我add你啦~


10 則留言:

  1. 我都覺得細路仔唔會有 "好驚" 呢個concept -- 不過我唔係指睇驚嚇片
     
    我想講好似細路仔跌低/ 撞到呢d, 我盡可能會俾佢係有膠墊既地方跌到夠, 唔會太緊張佢, 睇住佢係安全情況下去放膽試囉, 雖然心係好肉緊, 但又唔可以俾佢睇到我騰晒雞, 好高難度的 haha
     
    你個園主講得好岩呀, 1歲識行後呢...自主權呢家野, 都幾頭痛架, 因為佢地有基本活動能力, 一見到吸引的野就會走埋去, 完全無危機意識, 樣樣都去搞, 又同佢講唔到道理wo...結果咪係地下度死典囉....雖然諾諾會係條街度大叫, 抱起佢又反晒身咁, 但我都唔會放棄, 一定要講俾佢知, no 同埋要佢bye bye的, 瘀皮就一定會的....但...一定唔可以發火囉
    [版主回覆04/19/2009 13:19:00]係呀,你講既野完全成確,果然係一個好媽媽~

    回覆刪除
  2. 多謝你分享呀, 好有用, 識左好多野
    [版主回覆04/20/2009 21:58:00]你應該都有d經驗之談架啦喎....呢d只係理論,都係要從實踐中學習先得~

    回覆刪除
  3. 很好的topic,謝謝你分享~ 我也非常同意!!!
    我要讓我老公好好看看才可~!!! ^v^
    [版主回覆04/20/2009 21:59:00]唔使客氣~~
    你老公成日話小王子架咩?

    回覆刪除
  4. 好appreciate你對parenting的準備! 如果我啲client有你一成的學習動機就好了~~~~
    [版主回覆04/20/2009 22:00:00]我覺得做父母真係一門好高深既學問黎架,咁當然要虛心學習啦~

    回覆刪除
  5. 他是的呀... 見小王子發脾氣便罵他或打他,真的氣死我,我說你這樣根本不能教好他...
    我已努力地改善老公的教導方法,要大家一致才能得到好的結果吧~ ^^
    [版主回覆04/21/2009 21:51:00]係呀,父母一定要教法一致呀,唔好一個忠一個奸呢~

    回覆刪除
  6. 資料好有用. 我會得閒再入0黎番睇.  
    我想講有關bb喊問題, 起初3個月, 小雞成日喊, 一放低就喊, 於是我抱唔停. 有d老人家說唔好抱咁多, 會抱壊姿勢.
    但....我諗諗下... 而家唔抱多d, 到大個左佢又唔肯比你抱, 到時後悔莫及.
    所以你資料說1歲前bb喊, 要理佢, 比佢知道有人關心佢. 我覺得好啱law... 大人都鍾意人地錫, 更何況一個初生bb.
    [版主回覆04/21/2009 22:04:00]其實就睇下你傾向邊方面lor,又無話老人家個套唔岩既,佢都係驚你辛苦lor,但係我都覺得抱既日子其實都真係唔係太長,小雞已經識爬,我諗遲多少少日子就已經識行啦,到時真係唔使抱咁多啦~
    仲有呀,你咁講我就醒起園長話以前蘇聯時代有間外兒童院,所有幼兒都只係提供最基本既生理需要,絕對唔會抱,總之就係無愛既環境....最後園長話呢間院舍所有幼兒都死晒,佢話係真人真事黎,好恐怕呢~

    回覆刪除
  7. 理論都好緊要架,我地就係成日唔了解所以成日話佢唔好咁樣唔好點樣 我個女近期都無啦啦唔比開dvd機但係又成日要我地開卡通佢睇, 真係都唔知點服待佢,放心啦e+真係月泥月有經驗,下一個會更加努力.....做個好媽媽真係唔易,我地都要錫多d媽咪先得
     
    [版主回覆04/22/2009 21:51:00]咁搞野,唔俾開dvd但係又要開俾佢睇卡通咁高難度?
    宜家我地做人阿媽真係好多野學呢,哈哈~

    回覆刪除
  8. 做媽媽要學 mission impossible~~~haha
    [版主回覆04/23/2009 22:24:00]係呀,真係講得無錯~

    回覆刪除
  9. Thanks for sharing the information.Managing their temper is my biggest challenge.
    [版主回覆04/28/2009 22:01:00]唔使客氣....大家分享下~

    回覆刪除
  10. this is useful information, thanks for sharing!
    [版主回覆07/16/2009 12:42:00]唔使客氣~

    回覆刪除