2006年8月9日 星期三

放榜有感

不用忙著付出 (轉載自都市日報,都市觀微專欄)

時代的巨輪不斷在轉,轉呀轉,轉到有時人也迷失了方向。

以前我們讀書,好像一切都比較簡單。只有普通學校,沒有補習學校;只有普通老師,沒有補習老師;只有普通課程,沒有補習課。考試只考學校的試,不用考補習社的試。回家後自己做好功課便可,父母可不會為我檢查甚麼手冊與家課。那個時候,我們只需要向自己問責,父母忙著生活,沒空為我們付出太多。

我知道現在的父母也不是太空閒,而是都市生活競爭大,使他們不得不幫助提升自己子女的競爭力。於是,子女自己的路,他們也陪著一起走。一個人要走兩條路,也真苦了現代的父母。而子女原本自己步履輕盈的一條路,雖蹣跚但輕鬆,雖孤單但海闊天空;現在身邊多了父母一雙沉重的腳步,穩重但卻沉重,認真但卻嚴肅。

昨天與一班老友聚餐,本來有個老友約了院長今天洽談合作計劃,但院長說因為會考放榜的關係,他要取消一切的約會,陪著兒子過這一關。老友慨嘆,現在的會考放榜怎麼弄得像是「全民皆兵」似的。今天閱報,說有一個會考生,因為父母誓要陪她取成績表、找學校,弄得本來不緊張的她,也緊張起來。

父母對子女的過份關心與呵護,其實也會傳染的。人家是這樣對子女,自己也不能做得太少呀。於是,一種風氣吹開,成了一時的作法。為人父母者,有時也不免會迷失方向。我覺得,該放手的就放手吧,子女今天有獨立的意識去走自己的放榜路,他朝才有堅強的意志去走自己的人生路。

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

今天看到了這篇文章心有同感,雖然作者係肥局長(我一向覺得佢功績麻麻),不過今次佢既見解我又好同意喎。我知道世界不停在變,很多事情也不能簡單的和從前比較,只是大家是否真的過份保護了子女呢

放榜一直都係社會既焦點,每年必會報導...想當年的我也緊張...不過點解宜家搞到個氣氛更加緊張呢..父母係咪真係要陪伴在側,形影不離先叫關心呢,可能都要睇下子女既性格究竟係點先適用...我覺得放榜係個人第一次嘗試真正的面對壓力,係一個成長過程,作為父母或長輩給予意見即可...有時係要俾機會佢地去獨立既,下下幫到出晒面咪更加形成依賴既性格...況且過份關心係會增加壓力架

可能我仲未係為人父母,未能心切體會做父母個種擔心,個種想要俾最好東西給子女既感覺...不過俾得太多好東西子女,當佢地要面對少少失敗既時候咪好易崩潰...人生在世難免有獨處之時,究竟你幫得幾多次...會考既考生都有16歲啦,有能力自己處理自己既事,無論考得好,考得差...事情總會過去,路也還是自己繼續走,我總覺得大家太緊張了




3 則留言:

  1. 放榜既感覺係愁雲慘霧... 甘又過左十幾年啦~

    回覆刪除
  2. 可能真係到你做父母個時又唔同囉, 我記得我放榜個時,阿爸阿媽都無理過我, 自己攞完成績單, 自己搞掂, 只係打左個電話返屋企, 其實都無問過佢地有冇擔心過我。

    回覆刪除
  3. 其實依家既學生可以話係好幸福,但係又可以話係好悲哀,佢地既幸福係父母對佢地非常關心,幫助佢地排除萬難,事事安排周到,但係就因為咁而做成悲哀,現今既年青一代只懂依賴父母,跟本無法獨立處事。當佢地以為自己已長成時就只懂向父母作出控訴要求父母唔好管束佢地,但一旦遇上困難時就完全唔識面對,只懂逃避.......唉......

    回覆刪除