2007年4月15日 星期日

0415的晚餐 ~ 蒜茸豆豉粉絲蒸蟶子

昨晚吃得太飽,今天不想吃得太多...在吉之島,老公見到蟶子就話要買來吃...於是今晚的晚餐就弄了
蒜茸豆豉粉絲蒸蟶子配米線~~

啊,調味不夠而且好像蒸過火了一點...所以麻,味道一般而已...不過今餐清清地都幾好呀


8 則留言:

  1. 吳太, 我都未吃過蟶子呢... 是海鮮類嗎???

    回覆刪除
  2. that pig pot is cute! next time u can try mayo sauce bake 蟶子 in the oven. taste gd ga. I can ask my hubby for details if u wanna try~

    回覆刪除
  3. Miffy:哈哈,係呀,個豬豬沙煲好Q架~~如果有你老公既煮食心得就當然最好啦,我老公就得把口 七七:係呀,蟶子係貝殼類海產,就好似扇貝個類...好食架~

    回覆刪除
  4. 吳太, 因為我好少吃海鮮呢.... 咭咭...  所以好多都唔識呢~~ 哈~~

    回覆刪除
  5. brtspec:哈哈,唔好讚我咁多喎 ,不過呢餐其實煮得唔係幾好咋~~

    回覆刪除
  6. yan, hubby told me how to bake 蟶子la~ 1. sauce: QB sauce (Jap style mayo), 豆板醬, garlic & pepper <=mix them up for latter use 2. first wash the 蟶子, boil them with shells in boiling water for 7-8 seconds. (飛水) pre-heat the oven & bake them for 2 mins using 150'c. take them out & put the sauce on them. bake for a while until the sauce change into golden brown. try it & tell me the result ar.

    回覆刪除
  7. Miffy:唔該晒呀~~似乎好容易咁喎...我下次買蟶子就整呢款啦

    回覆刪除